❄️ Schedule for Fall-Winter❄️

I’m taking very advanced courses which will eat a lot of my time and stress me out so I wanted to let you know what you can expect from me during the semester.

Thank you for your continued support!

 


🍓 August 🍓

  • I plan to review Collar X Malice before the end of August.

🍂 September 🍂

  • I will be purchasing Bad Apple Wars in September and reviewing it when possible

I’m also writing for Heartofmanga and Kikiify so please understand that this, combined with the expense of classes and textbooks, resulted in me having to cut back severely on future otoge. I hope you enjoy my reviews on their sites. 


Other Otoge:

  • I need to play the games I’ve bought, so I’ll be focusing on mobage.
  • I have chosen to review Be My Princess Paid version because princes are my weakness.
  • Because it’s Voltage, I cannot review their games the same way I would for other otoge: I can’t post CGs, summarize routes, etc. without getting flagged or worse.
  • What I can do is give an impression and I will make it honest, sincere, and worth your time. 
  • Since I don’t want to leave you all without anything for months, I’ll be reviewing a route per month or more frequently.
  • If I have time, I’ll review other Voltage games. So please let me know if there’s a specific title you want me to play. I cannot make any promises considering my classes, but I will do my best.
  • I plan to get Fashioning Little Miss Lonesome. I don’t know when I’ll review it. Depends on my schedule.

Drama Cds:

  • Again, because money is tight, I have to wait to get anymore new ones.
  • This means I have to wait to get anymore Thanatos Night cds 😦
  • I plan to review Dance With Devils Rem Eversweet and Rem Charming Book.
  • I also plan to review 2 more of the Grimm Gai Ouji cds.

Light Novels for the Female Audience:

Considering nearly every light novel in English are for male audiences and are filled with borderline incest, h-scenes, fancy prose about male arousal regarding their sisters, lolis, overpowered heros who are boring as shit but are supposed to be self-inserts that magically get all the girls and bang their sisters, and etc. I’ve been desperate to find novels that aren’t all of the above.

Thankfully, we have Spice and Wolf. But if you want light novels with heroines in English, we have some.

  • Alice in the Country of Diamonds: Bet on My Heart
  • Vampire Knight: Fleeting Dreams
  • Kieli
  • Akaoni: Contract With A Vampire
  • My Favorite Song~The Silver Siren~
  • The Violet Knight

There are some being translated by dedicated groups so feel free to look around.

These will appeal to otoge fans because they deal with very similar situations found in otoge and more often than not the heroine is surrounded by her own harem. If you want to branch out, or are waiting for the next otoge to release, consider picking up one of those titles above to quell the boredom.

  • I hope to review 1 or 2 during this semester but I can’t promise anything.

What is your schedule? Is there anything you really want to see from me? What do you think about getting more light novels for girls?

If you like what you see please follow or share. Thank you!!

Advertisements

15 thoughts on “❄️ Schedule for Fall-Winter❄️

  1. 1_chan says:

    Aww..it’ll be lonely without you around ;; 7 ;; )) Jk! I can manage haha~ Good luck with your schedule. I tried to go easy on my schedule…but ehh..won’t really know what to expect until I experience the first few weeks. I’m addicted to light novels tho~ read just about anything intriguing and can’t go a day without xD.

    Liked by 1 person

    • Leafさんの夢が。。。 says:

      Haha thank you, 1_chan! I promise to return with a lot of content and when I do pop up throughout the semester, I’ll work really hard on these posts ^^

      You got this! I hope your schedule goes well too. I’ll be rooting for you!!!

      YASSSS haha it’s so nice to see other light novel readers on here. Do you have any favorites?

      Liked by 1 person

      • 1_chan says:

        Specifically, I read more web novel than light novel, since there are so many sites translating them haha. I have so many favorites~ one of them is a story I refer to as Eliza (Akuyaku Tensei Dakedo Doushite Kou Natta) and it was supposed to have otome elements in it, but the progress toward those elements are slow. So far, it’s been major war and politics, but I love the mc’s development. Another one would be Light Beyond…eh..I worry about the characters achieving happy endings, but the writing is very good. There’s the other one called Kenkyo, Kenjitsu o Motto ni Ikite Orimasu (I just call it Reika-sama) and it’s just very funny ^^ )) There’s this Chinese web novel I’m reading as well~ it’s not a Wu Xia, but it’s funny how this guy dies and wakes up in the body of his love rival’s wife. There are so many more I could list, but I should refrain myself xD. What are some of your favorites if you have any?

        Liked by 1 person

      • Leafさんの夢が。。。 says:

        Haha don’t feel like you need to hold back, 1_chan! I’d love to read them all and I’m sure my readers who are curious about light novels would love this information too! ^^ That Chinese novel sounds hilarious haha

        I really like the Light Beyond too! I just started it yesterday and yea….I worry about their endings too lol. Sugar Apple Fairy Tale is really good. The MC wants to win a cooking contest but to get to the contest she’d have to pass through dangerous territory, so she buys a Fey warrior out of slavery to help her. If you like fantasy and slow burns and fey, it’s got it ^^ The Toshokan Sensou novels are also really good.

        Liked by 1 person

  2. Reare Noella says:

    Ayyy, another voltage hoe to cling with (jk jk) are you going to play the first version of BMP or BMP2? I would recommend on another voltage game call Kissed by The Baddest Bidder but it really depend on an individual taste buds. Some might hate it, some may love it (like me muahaha) and I see Leafy is going thru a porn otome game hmm *wiggles eyebrows*

    It’s OK on spending more on education! Honestly speaking even I’m on a tight budget and even though I only owe my parents (for education purposes) and not the government (or any kind of help) but it doesn’t mean I can take breather around that money… and scrolling through your twitter, it’s very reasonable to have your main priorities straight!! *claps wildly* just like your situation, now I rarely buy otome games but splurge my money on drama cd instead lmao

    Hang in there, Leaf! Soon, IT will be all over and you CAN walk down the hospital corridor wearing a lavish looking lab coat and scrub *cheers from another part of the world*

    Liked by 1 person

    • Leafさんの夢が。。。 says:

      I think I’m more of a Solmare hoe lol but I guess I’m a Voltage one too for experiencing both ;))))

      I’ll just be playing BMP1 since I already bought routes from that a long time ago lol. Nice! I hear a lot of mixed things on KBTBB so I do want to check it out. If I can get to it and afford it I shall ^^ Haha ah yes, I have finally strayed from the light into the dark. Are you going to pick up this r18 otoge?

      Thank you so much for your encouragement, Reare ^^ Good for you for not racking up debts and loans. I live with my parents too since it’s cheaper. I admire those who live on their own but seeing the toll it takes on them both emotionally and financially really makes me consider the best course of action. I hope your situation gets better soon and you can splurge to your heart’s content!

      And haha wow that will be the day! Thank you so much, lovely!! You are seriously too good to me and I really appreciate you. Much love!

      Like

    • Reare Noella says:

      I’m not too sure if I want to buy the otoge since I’m not too fimiliar (as in I never bought) rated games before.. but maybe once I have my reviews 🙂 I’m currently in Voltage hell right now (boy am I spending a lot on the choice awards few days ago XD) but pls give KBTBB a try! Once you have the money ofc lol.

      True dat, I’m very lucky on not racking any loans but I feel bad since I owe a lot to them… But next year will be my finals and it would be probably my last year living in the big city :’) unlike what you did, I took a double degree so I’ll be graduating later than average but it would be worth it I hope..

      Much love indeed!

      Liked by 1 person

      • Leafさんの夢が。。。 says:

        What do you mean by “rated games?”

        Haha oh I actually added Japanese as a minor this semester so looks like we both have a long way 😛 And don’t feel bad!! Your parents want you to succeed and you just have to do your best ^^

        Like

      • Reare Noella says:

        Rated games means porny games (aka 18+) 🙂

        Oh? So does that means you will be taking JLPT then?

        Yup, I do keep on maintaining grades!! Hope you rock those exams 😉

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s